Waktu Solat

Saturday, June 4, 2011

.:: Hamek Kaw ::.

Haip!!! Ganas giler title post kali ni. Hahaha.

Nak cerita sikit. Hari ni pegi kenduri kawen atau walimatul urus kawan-kawan ayah ngan mama. 3 tempat kitorang pegi sekali gus. Makan kene bajet-bajet sikit. Maklumla. Tempat free macam ni, kalau boleh memang nak melantak banyak-banyak. Tapi aku tak boleh melantak sangat, sebab 2 3 hari ni, perut aku asik meragam jer. So, makan pun aku kene la beragak-agak sikit kan (Haizzz...rugi-rugi).

Tempat persinggahan pertama kitorang pergi adalah kat PUTRAJAYA, PRECINT 8 atau lebih tepat lagi, DEWAN SERBAGUNA PRECINT 8. Kawan ayah yang juga merangkap Ahli Jawatankuasa Masjid Seksyen 9 Bandar Baru Bangi. Memang meriah kat situ. Pengantin mengenakan baju warna ungu. Cantik jugak. Tapi yang paling aku terkejut kat situ, leh pulak jumpa kawan aku sama belajar kat UMP, Norza Atikah a.k.a Zaza. Rupe-rupe nye pengantin perempuan tu best friend dia. Patutlah beriye-iye dia ada kat situ. Hahahaha.

Rumah kedua pulak kat area rumah lama aku, kawasan flat Seksyen 16. Sini kawasan kawan mama pulak. Ramai la kenalan-kenalan mama ngan ayah bertemu kembali. Yelah, kitorang pun da berpindah kat tempat baru, so kurang sikit la nak berjumpa tu kan. Hehehe. Part yang aku terkejut ada dengar mama punya kawan, dia cakap yang dia da singgah rumah yang ke-6. Terbaik la makcik! Gemuk aku kalau macam tu. Hahaha.

Rumah yang terakhir pulak adalah rumah kawan ayah kerja pustakawan kat UKM dulu. Sekarang dia da retired dah. Ngehngehngeh. Actually, anak dia adalh junior 2 tahun kat sekolah dulu. Comel. Nurul Aini nama dia. Aku panggil dia Ain. Aku anggap dia macam adik je. Dia pun anggap aku macam abang dia je. Tak da apa-apa pun. Tapi da lewat sikit la datang kat situ. Dah pukul 3 baru sampai rumah terakhir tu. Kitorang pun tak makan nasi dah. Tapi dapat macam-macam. Dengan aiskrim nye. OK la tu kan. Perut pun da tak muat nak isi nasi lagi dah. Hihihihihi.

Cukup la takat ni cerita pada hari ini. Jap lagi, aku nak g berjumpa dengan member-member sekolah pulak. Da lama tak jumpa diorang. OK la geng, jumpa lagi semua. Daaaaa~~~

2 comments:

  1. Makan, makan jugak.Jgn lupa jaga kesihatan.
    p.s: Follow awak.

    ReplyDelete
  2. ohooo...betol2...mmg kene jaga kesihatan tu...
    hehehe...
    p/s : follow back... ^__^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...